Rynek Infrastruktury
Struzik uważa, że wybudowana autostrada A2 przecinająca województwo umożliwia połączenie Mazowsza z siecią dróg szybkiego ruchy całej Europy. – Kolejne, bardzo ważne inwestycje to oddanie do użytku obwodnic – Żyrardowa, Mińska Mazowieckiego i Wyszkowa. Dzięki nim znacznie poprawił się komfort podróżowania na Mazowszu – zauważa marszałek Struzik.
Marszałek województwa chwali stan sieci dróg krajowych na terenie Mazowsza. – Większość dróg krajowych w województwie mazowieckim jest w bardzo dobrym stanie, a jakość pozostałych także się polepsza. Jednak wciąż nierozwiązany pozostaje problem zabezpieczenia środków finansowych na budowę rozjazdów z autostrad i dróg ekspresowych – nie ukrywa Adam Struzik.
– Wielokrotnie podnosiliśmy ten temat podczas obrad Konwentów Marszałków. W listopadzie ubiegłego roku marszałkowie województw zwrócili się do ministra transportu oraz ministra finansów z prośbą o zabezpieczenie od 2014 roku środków na budowę połączeń istniejącej sieci drogowej z autostradami i drogami ekspresowymi – wyjaśnia portalowi „rynekinfrastruktury.pl” marszałek województwa mazowieckiego.
– Jest to konieczne, ponieważ, mimo że w wyniku reformy drogownictwa w 1999 roku budowa autostrad i dróg ekspresowych pozostała w gestii administracji centralnej, to rozprowadzenie z nich ruchu drogowego na pozostałą sieć drogową spoczęło na barkach samorządów lokalnych, które są administratorami pozostałej sieci drogowej – przyznaje Struzik.
Marszałek tłumaczy, że problemem stało się wprowadzenie systemu opłat viaTOLL. Sprawiło to, że ciężki ruch samochodowy w celu uniknięcia opłat przenosi się na drogi wojewódzkie, które często nie są przystosowane technicznie do takiego ruchu. – Na Mazowszu taką sytuację mamy m.in. na drodze 728 w okolicach Grójca czy też na drogach wojewódzkich w powiecie wołomińskim – mówi marszałek Struzik.